{ Några av djuren på gården }

418 Bilden till vänster är tagen med mobilkamera – Till höger Canon EOS 1000d / Canon 50mm 1.8 II

Det som är kul med att bo på en gård såhär, är att man får se djuren växa upp från liten kalv
till ko som får egna kalvar. På bilden ovan är min stora favorit, 418. Hon har varit lite speciell
ända sedan hon föddes. Det räcker ju med att titta på bilden så ser man varför! Hon var så otroligt söt som kalv.

408 Bilder tagna med gammal kompaktkamera.

Ko nr 408 föddes när vi fortfarande hade djuren inne i ladugården (nu har vi ligghall sen några år tillbaka).
Jag kommer ihåg hur kalvarna sprang omkring överallt inne ladugården och de var
väldigt nyfikna när man var där och donade.

IMG_2460 Canon EOS 1000d / 18-55mm (kitobjektiv)

180in är en av de äldsta korna på gården och även den mest keliga.
Hon älskar att bli kliad! Hon är gruppens ledare och har fött en hel del kalvar sen jag kom hit till gården.

Jag har hur många bilder som helst jag skulle kunna lägga ut här, men jag tror att det får räcka med
de här för denna gång :)

♥  ♥  ♥

3 kommentarer:

Sanna - en svart ko ger också vit mjölk sa...

Det är verkligen fantastiskt!

Viola Rylander sa...

ÅÅh lever 180 fortfarande =D Hon var min favorit när jag bodde på jordbruket, och det är ju nu 8 år sen ;) eller har ni en ny =)

Louise Alexandersson fotografier sa...

vad häftigt, skulle gärna mysa lite med så söta kossor