{ Tisdag Eftermiddag }

2

Riktigt knepigt väder har det varit idag. Sol och snöstorm om vartannat.
Inga mängder med snö har det fastnat på marken som tur är, men när den lägger sig på isen
blir det ännu halare. Det var knappt så att jag tog mig ifrån gårdsplanen imorse!

Idag var det dags att ströa inne i ligghallen. Kalvarna tyckte att det var kul
och sprang runt och busade. Bilden ovan är en ny favorit jag tog idag!

3

Man kan ju inte låta bli att ta kort på dessa sötnosar! Femton stycken har vi just nu,
så det är inte så många kvar som ska kalva.

4

Att vara nerbäddad i halm passar fint såhär en blåsig dag!

♥  ♥  ♥

8 kommentarer:

Marie sa...

Ohh tåå töööta =D

Ja sådant väder har vi också haft idag, snöar väldigt bitvis och verkar vara väldigt lokalt

Siv A Haugen sa...

Så utrolig søte!! Fine bilder :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Den sista bilden är ju bara för söt när kalven ligger där nedbäddad :)

Enkel stil sa...

Så underbara bilder!! Kram Anita

Kamomilla sa...

Sitter här och ler fånigt framför datorn. Tur att jag har ryggen mot mannen annars skulle han nog tro att jag är lite vrickad som ler såhär. men gud så goa de ser ut- speciellt den där inbäddade sötnosen..

Lallbacken sa...

Hej Anna. Jag skulle tro att vi haft samma väder idag :/ Så stor hon är 180!! Ser dock väldigt trogen ut :) Minns ej om jag frågat var du fått tag på den superfina muggen till höger, med minimarshmallows i...?
/mia

Sanna - en svart ko ger också vit mjölk sa...

Man vill ju bara gosa ner sig! :)

Freedomtravel sa...

Nej, men hjälp vilken sötnos på den understa bilden!