{ Slut på sommarbetet }

1

Bjuder jag på några bilder tagna med min Iphone.

Idag var det dags för småtjejerna att få komma hem från sommarbetet. Gräset växer inget mer och det
var dags att flytta hem till gården igen.

2

De har fått en rejält tjock päls nu under den senaste tiden. Redo för vintern! Dessa kvigor kommer att få bo inne i ladugården
i vinter, med tillgång till mat alldeles utanför. Vi har så kallade ströbäddar inne, så de kan röra sig fritt.

3

Då vi ändå skulle sälja alla årskalvar så tog vi det på samma gång. Lämpligt att flytta hem dem med
denna stora djurtransport istället för vagnen vi brukar låna. Och att kliva på var inga som helst problem, det var precis
som om de gjort det många gånger förr!

Att sortera djur med världens förkylning i kroppen var inte det bästa känner jag.
Kan inte prata alls nu och resten av eftermiddagen och kvällen kommer att tillbringas inomhus i värmen!

4 kommentarer:

Milina sa...

Söta kossor!

emelie sa...

svar: hihi du får krya på dig, jobbigt med förkylning :)

Pia sa...

Vilken fin blogg du har! En kompis tipsade mig om din blogg. :) Älskar dina kort! Fina.

Unknown sa...

Ja Vallsta har man åkt förbi många, många gånger :) Då¨gick du ju samtidigt som mig och vet du, jag tycker mig faktiskt känna igen dig också! :)

Vilken linje gick du.. jag vill säga natur ... Jag gick Samhälle med inriktning på företagsekonomi.
Tänk vad roligt att man skulle snubbla över din blogg då :D

Ha det fint. Kram
Emma