{ En eftermiddag i stallet }

2

När jag kommer hem från jobbet om dagarna så vill jag helst ut i stallet så fort som möjligt och
göra det klart inför insläpp av två busfrön.

1

Vårt stall är gammalt och mysigt. Hästskorna ovanför dörren målade jag för några
år sedan och satte upp. Ger en lite mer hemtrevlig känsla tycker jag.

Och tittar ni bakom skottkärran ser ni raderna med gamla hästskor som gårdens
hästar har burit. Jag har tänkt att jag ska räkna dem någon dag, då det är så många!

3

Skor med stålhätta är att föredra när man ska dona på gården.

Blånagel är lätt att få om en nordsvensk tjej inte kollar var hon sätter ner hovarna!
Jag har lärt mig den hårda vägen =)

4

Hade som vanligt sällskap i stallet denna dag. Min lilla gråtuss  ♥

6

Gamla trägolv ligger ute i stallsliret där vi hämtar hö och halm.
Vackert!

1 kommentar:

Den där Victoria sa...

Vilken härlig miljö, får mig att tänka på alla gånger man hängde i stallet i tidiga tonåren.