{ Pepparkakor med kristyr }

pepparkaka med kristyr

Det här med att dekorera pepparkakor är nog inte riktigt min grej kände jag.

Kristyren jag använde var alldeles för hård och mitt tålamod är väl inte det bästa när det gäller
sådant småpyssel heller. Men jag bjuder på två bilder iallafall! :)

I förrgår när vi var och hämtade vår julgran passade jag på att ta med lite granris
och det har jag portionerat ut här hemma nu. Doften av gran är ju så härlig!

pepparkakor

Dessa ljusslingor med batterier har jag verkligen fastnat för. De är så lämpliga!
Man kan lägga dem lite varstans och tröttnar man så är det bara att flytta på dem utan att bry sig om
att ha en kontakt i närheten. Smidigt!

Denna slinga med guldbollar hittade jag vid ett besök hos Mio häromveckan.
Likadan som den jag har i silver fast denna är hälften så lång. 

2 kommentarer:

angie sa...

die dekoration ist sehr süß, weil sie so schlicht ist, das bekomme ich nie hin, ich packe immer zu viel in die bilder hinein!!!
liebe grüße von angie

Johanna sa...

Bilderna blev väldigt fina iaf! Min kristyr blev istället för tunn och rann bara ut, blev inte alls så fint! Men gott smakade det ju ändå :)