{ Äppelsäsong }


Äppelträden är alldeles fulla av äpplen och imorse, tidigt, gick jag ut för
att hämta ett gäng i min fina korg som jag brukar ha just äpplen i på hösten. 

Att kliva upp tidigt även fast man är ledig är inte så dumt. 
Man hinner med så mycket mer om dagarna och dagarna känns längre. 

Att se när solen letar sig högre och högre upp på himlen och
se den smyga sig igenom grenarna när man står där och plockar. 

Underbart!



Sista semesterveckan är påbörjad. Redan har tre av fyra veckor svischat förbi
och snart är det dags att gå till jobbet igen. 

Men jag ska försöka göra det bästa av de dagar som är kvar. 
Därför klev jag upp tidigt idag. För att inte missa dessa fina, soliga höstdagar.


Vad jag ska göra av alla äpplen jag plockar har jag inte helt bestämt än. 
Kanske blir det mos, annars är äppelpaj och äppelkaka inte så dumt det heller. 


Inga kommentarer: