{ Morgonlista }


Har sett denna lista cirkulera på flera bloggar och tänkte att jag också
skulle svara på dessa frågor, en Morgonlista!


När går du upp?
På vardagar när arbetet kallar kliver jag upp 03.45. På helger vaknar jag oftast vid åttatiden.
Svårt att sova längre när man är van att kliva upp så pass tidigt under veckorna.
Har vi varit på dans kvällen innan kan det hända att vi vaknar vid 9.00 eller 9.30.


Vad är det första du gör varje morgon?
Kliver i arbetskläder, sminkar mig lite snabbt och gör sedan iordning frukost. 




Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon? 
Ca 10 minuter ungefär. Använder inte så mycket smink under veckorna och håret hamnar oftast i vanlig hästvans eller knut. Den tiden på dygnet är man för trött för att göra något mer!





Är frukost viktig? 
Absolut! Utan frukost blir jag väldigt orkeslös. Måste äta ordentlig frukost varje morgon. 





Vad äter du till frukost?
På vardagar blir det oftast gröt till frukost. Mättar bra och
då klarar man sig till förmiddagsfikat på jobbet.

På helger blir det antingen gröt, eller te och mackor. Lite mer variation på helgerna
och då har man oftast tid att sitta längre. Brukar även skära upp
olika frukter och även pressa egen juice.




Är du morgontrött? 
Just när alarmet går är det inte så roligt och jag hade gärna legat kvar en stund till.
Men så fort jag har klivit upp så går det faktiskt bra!

Och jag är en sådan person som hellre går till jobbet tidigt och då även får sluta tidigt. Skönt att komma hem i bra tid på eftermiddagen.


Vad har du för alarm?
Använder mobilens alarm. Ställer tre alarm utifall jag skulle råka slå av det första...


Hur ser en perfekt morgon ut?
Att sova tills man vaknar av sig själv. Äta en lång och god frukost framför tv:n
utan att behöva stressa iväg till något senare.


Vad är det bästa med morgonen?
Att man har hela dagen framför sig!

2 kommentarer:

Mirre - Sweetwords sa...

Så fint du återskapar din vardag, men oj så tidigt du går upp, då lär du lägga dig bra tidigt med?

mammakero sa...

Kul läsning! Det är alltid kul att se hur andras vardag är!
Funderade ett tag på att göra en lista jag med. En morgon- och en kvällslista. Ska fundera vidare.