{ De börjar bli många }



Tidigare idag när jag gjorde rundan bland djuren för att kika efter nya kalvar, 
så hittade jag en färsking (inte med på bild). Och det var en livlig rackare! 

Gallskrek så det stod härliga till, så hela koflocken kom 
rusande och undrade vad vi höll på med när han skulle märkas i öronen. 

Och självklart kom kalvens mamma dit också och hon var inte alltför glad. 
Men till sist satt öronlapparna där så att vi kunde släppa ihop dem igen. 




Och sen när allt var klart så blev det helt lugnt i hagen igen 
och det var inga problem att gå bland djuren. 

Till och med kalvarna var nyfikna och några kom fram och 
nosade på mig när jag satte mig ner bland dem. 

Tycker att det är viktigt att umgås mycket med djuren! Så att de blir
van vid hantering och vet att vi inte är så farliga. 




Och här var det matdags!

1 kommentar:

Mirre - Sweetwords sa...

Ohh de ser så goa och lena ut