{ Astrid Lindgrens Värld }



Vi är nere i Småland på semester ett par dagar och idag 
blev det ett besök på Astrid Lindgrens Värld. 

Det är ett ställe jag velat besöka i många år och nu passade
det äntligen. Vi hade riktigt otur med vädret, det regnade hela tiden! 

Men vi var där hela dagen iallafall. 
Och det finns verkligen hur mycket som helst att titta på. 

Tre föreställningar hann vi med och jag blev 
imponerad av de duktiga skådespelarna. 




En aning stora stolar och bord vid Nils Karlsson Pyssling. 




Så mysigt med alla små hus! 




 Bullerbyn är en av mina favoriter. 




Kajsa Kavat. 



Sista föreställningen vi såg var Bröderna Lejonhjärta. 
Här kommer Tengil inridande. 




Höjdpunkten på den föreställningen 
var givetvis att få se Katla!

Efter en hel dag på området kände vi oss rätt nöjda, klockan var framåt 
18.00 när vi åkte därifrån. Jag kan absolut tänka mig att åka dit fler gånger! 

1 kommentar:

Mirre - Sweetwords sa...

Ohh dit vill jag åka, så kul, blir nog till nästa sommar med tösen =D